2013. június 8., szombat

Nagyon vágytam valami finom,sós,pizzaszerű valamire,ezért ez az ötlet pattant ki a buksimból.
Régebben nagyon szerettem a pizzás csavart rudat,de mára nem igazán jöhet szóba. :)


A magvakat nagyon szeretem a sós tésztákba,de az zavar,ha eszem,hogy gyönyörüen le tudnak potyogni a sütemények tetejéről,igy gondoltam egy merés
A recept:
A tészta hozzávalói:
300 gramm darált zabpehely
1másfél teáskanál himalája só,normál konyhasóból elég eggyel is
1 tk fokhagymapor
10 dkg kókuszzsir vagy teavaj
40 gramm lenmag
20 gramm szezámmag,de lehet több is
1 tojás
1 ek viz
1 mk szódabikarbóna
1 dl víz
1 tk ecet
1 ek joghurt
Mindent összedolgozunk,majd pihenni hagyjuk a tésztát folpackba csomagolva 1 órát.
A tölteléket elkészitjük:
250 g dobozos paradicsom(passata)
pizza fűszerek:fokhagymarozmaring,oregánó,kakukkfű,bazsalikom

1 ek olivaolaj
egy kisebb fej hagyma
másfél evőkanál útifűmaghéj(psyllium)
Állni hagyjuk 20 percet.
Miután letelt a tészta pihenőideje,két felé vágjuk,vékonyra nyújtjuk.
Az egyik lapra rákenjük a paradicsomszószt,majd ráhelyezzük a másik lapot.
Téglalapokra vágjuk,majd összehajtjuk.
Sajttal megszórjok a tetejét és előmelegitett sütőbe kb 175 fokon 40 percig sütjük.
Jó étvágyat! :)zet és jól beledolgoztam a tésztájába. :)


2 megjegyzés: