2014. április 17., csütörtök

Paleo sárgatúró

Még soha nem készítettem sárgatúrót,kis tökmagkoromban ettem utoljára.
Barbi bébim tanácsára kipróbáltam magtejjel.
Én mandulatejjel készítettem,de szerintem diótejjel is működőképes lesz. :)



Elöször elkészítjük a növényi tejet:
7 dkg mandulát beáztatunk fél liter vízbe.
Nekem az ázás ideje 3 óra volt,de lehet akár 1 éjszakára is hagyni.
Turmixxal kb 3-4 percig pépesítjük,majd egy harisnyán vagy gézen átszűrjük.
A visszamaradt mandulapépet meg megcsináljuk csokigolyónak. :)
Szóval,leszűrjük a tejet,majd 1 mokkáskanál sóval odarakjuk forrni.
Amikor forr,leveszzük takaréra,1 tk vaniliaaromát és édesítőt teszünk bele.
5 tojást egy tálban felverünk,majd apránként,kevergetve hozzáadjuk a tojásokat.
Kb 5 perc után,akkor már nagyobb,túró-szerű rögök képződnek,lezárjuk,majd egy vászonba vagy finomabb szűrőbe belerakjuk.
Hagyjuk,hogy kicsöpögjön,majd tányérra borítjuk.
Rakhatunk bele még mazsolát,esetleg fahéjjat is.
A leve is nagyon finom.

Jó étvágyat! :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése